سرویس و نگهداری لیفتراک

سرویس و نگهداری لیفتراک

لیفتراک از دستگاه‌های بسیار مفید و حیاتی در کارخانجات و محیط‌های صنعتی است که به طور ویژه برای حمل و نقل در انبارها به کار می‌رود. سرویس و نگهداری لیفتراک به صورت مستمر و اصولی نقش موثری در کاهش هزینه‌های تعمیر یا تعویض قطعات آن ایفا می‌کند. بنابراین در ادامه برخی نکات مهم مرتبط با سرویس و نگهداری لیفتراک را با هم مرور می‌کنیم.

برای اطلاع از قیمت لوازم یدکی لیفتراک تویوتا،لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو،لوازم یدکی لیفتراک سپاهان با کارشناسان سایت پارتاک صنعت تماس بگیرید.

09132087996-03133871040-03133862410

نکات مهم در سرویس و نگهداری لیفتراک کدامند؟

1. تعویض فیلترهای لیفتراک

یکی از موارد مهم در سرویس و نگهداری لیفتراک تعویض به موقع فیلترها است که باید برای جلوگیری از آسیب به بخش‌های مرتبط در فواصل زمانی مشخص شده تعویض شود. به طور کلی بهترین زمان برای تعویض فیلتر هوای لیفتراک پس از هر 100 ساعت کارکرد است و فیلتر داخل هیدرولیک لیفتراک باید پس از هر 2500 ساعت کارکرد تعویض شود. زمان مناسب برای تعویض فیلتر گیربکس هر 500 ساعت و فیلترهای سوخت و روغن هر 200 ساعت کارکرد توصیه شده است. البته این زمان‌های توصیه شده نسبی و برای شرایط آب و هوایی نرمال هستند. ولی در صورت کارکرد دستگاه در شرایط آب و هوایی بد و دارای آلاینده‌ها و گرد و غبار زیاد لازم است در فواصل زمانی کمتری اقدام به تعویض فیلترها نمایید.

2. چک کردن و تعویض روغن‌های لیفتراک

روغن موتور لیفتراک باید پس از هر 100 ساعت کارکرد تعویض شود. مقدار روغن هیدرولیک، روغن دیفرانسیل یا واسکازین و هم‌چنین روغن گیربکس را هر هفته چک کنید و در صورت کم بودن روغن، آن را تا قسمت فول نشانگر پر کنید. انجام هفتگی گیریس‌کاری را هم فراموش نکنید.

3. بررسی لاستیک لیفتراک

با توجه به این‌که پرفشار بودن باد لاستیک‌ها موجب افزایش خطر ترکیدگی می‌شود و کم بودن باد هم به بر هم خوردن تعادل و واژگونی لیفتراک می‌انجامد. لازم است به صورت روزانه و پیش از شروع کارکرد لیفتراک، میزان باد لاستیک‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 12 =